Sälj och marknad | Verksamhetsutveckling | 2 timmar och 16 minuter
Motsvarar 1 dag lärarledd utbildning
Detta är onlineversionen av Ulf Bergmans Varumärkesakuten.
Utbildningen ger dig konkreta verktyg, råd och tips i hur du både bygger och lever ditt varumärke. Den ger dig en bra förståelse för vad ett varumärke är och hur du kan använda dig av den kunskapen i din dagliga verksamhet. Målet är att bli mer känd, stolt och efterfrågad. Och naturligtvis att öka lönsamheten och konkurrenskraften. Med sina metaforer tratten, skeppet, trappan, gitarren och krokodilen gör Ulf Bergman det lättare att förstå och orientera sig i utbildningen.
Det ingår även övningsuppgifter och extramaterial för dig att ta del av. Du får dessutom en omfattande kursdokumentation på 32 sidor, en checklista på 16 sidor på hur du bygger och lever ditt varumärke, fördjupande och klargörande frågeställningar, mallar för handlings- och aktivitetsplan och en lista på lästips. Ulf Bergman svarar dessutom gärna på frågor om kursen både före och efter att du har gått den.
Publicerad: 2014-11-21
Utbildare Ulf Bergman presenterar kursens innehåll och upplägg samt går in på relationsbyggande och bakgrunden till konceptet Varumärkesakuten.
Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 8 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 16 minuter)
I det här delmomentet går Ulf Bergman in på vad ett varumärke är, hur du kommunicerar ditt varumärke och vikten av att våga berätta om ditt erbjudande.
Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 24 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 16 minuter)
Ulf Bergman förklarar hur du kan göra för att tydligare få fram ditt erbjudande och hur du bör rusta ditt varumärke för att ge dig ut på marknaden.
Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 24 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 16 minuter)
I det här delmomentet tar utbildaren upp relationer och målsättning. Ulf Bergman går igenom var dina kunder finns och hur du ska få dem att bli köpande kunder.
Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 28 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 16 minuter)
I delmomentet visar Ulf Bergman vilka insatser och vilken handlingsplan du behöver ta fram för att leva ditt varumärke.
Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 32 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 16 minuter)
I det här extramaterialet delar Ulf Bergman med sig av tips och ger exempel på frågor som du bör ställa dig själv.
Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 16 minuter)
I det här extramaterialet får du övningar att arbeta med.
Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 5 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 16 minuter)
I det här extramaterialet behandlas målgrupper och att se kunders behov.
Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 16 minuter)
I det här extramaterialet fokuseras det på nätverkande.
Utbildare: Ulf Bergman
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 2 timmar och 16 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Genom att erbjuda skräddarsydda utbildningar, workshops och föreläsningar hjälper reklambyrån Stolt Kommunikation AB företag att finna sin outnyttjade potential. Stolt Kommunikation AB bygger och utvecklar starka varumärken med resultatskapande kommunikation och ökad lönsamhet.
Med en gedigen branscherfarenhet inom kommunikation och bakgrund som lärare på Berghs School of Communication driver Ulf Bergman idag reklambyrån Stolt Kommunikation AB. På ett pedagogiskt och underhållande sätt lär Ulf ut hur du går tillväga för att skapa en stark varumärkesplattform och hur du kan leva ditt varumärke.
Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Utbildningen Varumärkesstrategi har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Varumärkesstrategi och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Varumärkesstrategi måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Varumärkesstrategi måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in