Sälj och marknad | 36 minuter
Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning
Servicetekniker ger företaget möjligheter genom sin stora kontaktyta ut mot befintliga och nya kunder. Det företag som får sina servicetekniker att bli merförsäljande, skapa säljleads eller proaktivt skapa nya affärsmöjligheter ökar sin lönsamhet kraftfullt.
Samtidigt finns en utmaning i att få servicetekniker ser sig själva som säljare och oftast saknar kunskap om hur man säljer eller följer upp dialoger.
Utbildningen Försäljning via servicetekniker lotsar servicetekniker förbi rädslor mot försäljning till att veta vad och hur de ska göra för att bidra till att driva affärer. Utbildningen passar både dig som vill bli bättre på kundvård och dig som har ett direkt budgetansvar.
Publicerad: 2013-12-27
Utbildare Sten Bodin presenterar kursens innehåll och upplägg.
Längd: 2 minuter (Utbildningens totala längd: 36 minuter)Utbildningen inleds med att du får en bild av de möjligheter som uppstår i relationen mellan kund och servicetekniker. Serviceteknikern är en person som ser möjligheter till förbättringar ute hos kund. I delmomentet får du lära dig att förstå och se fler möjligheter i detta möte.
Utbildare: Sten Bodin
Längd: 4 minuter (Utbildningens totala längd: 36 minuter)
Delmomentet behandlar den delikata övergången mellan kundvård och service till serviceteknikerns säljfrämjande moment.
Utbildare: Sten Bodin
Längd: 9 minuter (Utbildningens totala längd: 36 minuter)
I delmomentet går Sten igenom vad som behöver göras för att ge serviceteknikern goda förutsättningar att bidra med försäljning ute hos kund. Delmomentet behandlar frågor som koordinationen mellan sälj- och serviceavdelning, om vikten av att ta fram efterlämningsmateriel och om att prata igenom vad som ska säljas och varför.
Utbildare: Sten Bodin
Längd: 3 minuter (Utbildningens totala längd: 36 minuter)
Delmomentet ger en introduktion till säljteknik anpassad till säljteknikerns vardag. Delmomentet syftar inte till att utbilda serviceteknikern till en fullfjädrad säljare utan ger kunskaper om hur säljare jobbar och hur de bör jobba.
Utbildare: Sten Bodin
Längd: 12 minuter (Utbildningens totala längd: 36 minuter)
Sten summerar kursen och ger dig en repetition av de viktigaste lärdomarna. Du får flera övningar som du kan använda i din verksamhet för att komma igång och för att få arbetssättet att fungera.
Utbildare: Sten Bodin
Längd: 6 minuter (Utbildningens totala längd: 36 minuter)
För att komma åt kursmaterialet till denna utbildning måste du vara inloggad och ha tillgång till utbildningen.
För att kunna spara dina anteckningar till denna utbildning måste du först köpa den samt vara inloggad.
Salestrain Sweden är specialiserat på utbildningar inom kundvård, aktiv kundbearbetning och proaktiv uppsökande försäljning.
Salestrain Sweden arbetar främst med skräddarsydda säljutbildningar åt företag som Erik Penser Fondkommission, Länsförsäkringar och Ledarna.
Sten Bodin är en av Sveriges mest etablerade B2B-säljtränare. Han har coachat många grupper och hundratals individer till ökad försäljning.
Sten har utbildat på många olika erkända säljutbildningar och har en bakgrund inom kvalificerad försäljning hos Ericsson och Texas Instruments.
Unikt för Sten är att han ofta engagerar sig på djupet i kunders säljprocesser för att själv sälja, förstå mer och alltid kunna hjälpa sina kunder framåt mer än traditionella säljtränare. En ödmjuk säljutbildare som förespråkar att man ska lyssna in kundens behov.
Utbildningen ger diplom som visar att du har kunskaperna.
Streamad utbildning går fortare att genomföra än traditionell utbildning. Vi tillgängliggör samma utbildning och kunskapsinnehåll på knappt en tredjedel av tiden.
Effektivitetsvinsten uppstår då vi inte behöver ta hänsyn till lunch, restider, gruppdiskussioner och pauser. Den totala undervisningstiden är dock alltid densamma.
1 h – Motsvarar en halvdagsutbildning
2 h – Motsvarar en heldagsutbildning
4 h – Motsvarar en 2-dagarsutbildning
6 h – Motsvarar en 3-dagarsutbildning
Notera att vi anger speltid utan paus eller repetition. Glöm inte att planera in tid för utbildningens eventuella workshops och tid för att svara på utbildningens kunskapstester vilka ligger till grund för diplomering.
Utbildningen Försäljning via servicetekniker har lagts till i varukorgen.
Tillbaka till utbildningen Fortsätt till betalningDu har fullföljt utbildningen Försäljning via servicetekniker och kan nu erhålla ditt diplom.
Tillbaka till utbildningen Erhåll ditt diplomFör att starta utbildingen Försäljning via servicetekniker måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att rätta examineringsfrågorna och diplomeras i utbildingen Försäljning via servicetekniker måste du först köpa den.
Tillbaka till utbildningenFör att kunna examinera utbildningen och erhålla diplom behöver du logga in.
Logga in